Is dit het einde van Warhammer Fantasy?

Zet hier al de dingen die je kwijt wil maar die niets met Fantasy, 40K of wat dan ook te maken hebben... En nee, niet alleen voor Wenzel ;)

Is dit het einde van Warhammer Fantasy?

Postby fraternitatis » Tue Feb 10, 2015 5:51 am

Beste Knights,

Deze zomer komt 9th edition (End Times) uit. En het gaat enorm veranderen. In mijn opzicht als ik kijk naar forums en dergelijke gaan er veel mensen afhaken van 9th edition.
Omwille van de volledige verandering van de warhammer wereld. Er zullen nu fracties zijn (6 fracties) waar de elven gaan samenwerken, waar de Empire en Dwarfs gaan samenwerken enz...
Betekent dit nu dat er bv. een mix gaat zijn van dark elves met wood elves en high elves, als we 9th edition gaan spelen?
Betekent dit nu dat er legers serieus gaan minderen (of verdwijnen) gelijk Bretonnia of Lizardmen?
Betekent dit nu dat er een hele boel characters gaan verdwijnen?
Betekent dit nu dat de individuele boeken van de verschillende rassen waardeloos zijn?

Ik maak me zorgen dat van al het geld dat ik in deze hobby steek, dat het een waste of time and money gaat zijn!!

Graag jullie bevindingen.

Greets
Fraternitatis
fraternitatis

Re: Is dit het einde van Warhammer Fantasy?

Postby kristof_andries » Tue Feb 10, 2015 10:38 am

Ik zou met niet te veel zorgen maken over 9th. 8ste editie was voor velen ook een ramp en blijkt tot nu toe de meest gebalanceerde versie te zijn (50% lords niet inbegrepen ;) )
kristof_andries

Postby bazarba » Tue Feb 10, 2015 11:16 am

We zullen wel zien wat het brengt , en er is geen reden waarom 8th niet zou kunnen voortbestaan ... of bv in etc ruleset evolueren
waarbij 9th dan misschien meer skirmish /warband game wordt ...
Mordheim is ook nog populair , zeker niet moeilijk en superplezant , en dat is een ruleset van 10 jaar geleden

En trouwens ... wie zegt er dat 9th edition End Times gaat zijn ?
bazarba

Postby kevin » Tue Feb 10, 2015 4:37 pm

Ge moet er natuurlijk ook open voor staan, er zijn veel spelers dat dit als een stop excuus gebruiken.
kevin

Postby fraternitatis » Tue Feb 10, 2015 6:01 pm

Als het meer skirmish games gaat zijn, ben ik totaal er niet voor te vinden.

Ze gaan meer en meer 40k toestanden er willen integreren en dat zal voor mij niet in goeie aarde vallen vrees ik.
In ieder geval, eerst de kat uit de boom kijken en zien wat het word. Als het is zoals ik denk, zal ik 9th edition overslaan en me houden aan 8th edition.
fraternitatis

Postby Beardling » Tue Feb 10, 2015 10:55 pm

GW is een commerciële organisatie met de bedoeling winst te maken. Dus 'schoppen' ze de boel regelmatig door elkaar om de spelers 'te verplichten' nieuw materiaal aan te kopen.
We doen dat eigenlijk onbewust. We zijn nu eenmaal fier op onze 'legers' en willen dus ook 'bij blijven'. Maar ik vind dat ze de boel nu wel echt een beetje te veel vernield hebben.
Lizardmen zouden dood zijn enzo ... Dat is niet echt bevorderlijk voor de verkoopcijfers.
Als dwerg zie ik dat doomscenario van nieuwe factions niet zitten. Komaan zeg : Samen met Empire op een wolk gaan zitten ergens in het onbeken. :roll: ? Laat mij maar lekker onder mijn berg blijven zitten, en mijn verloren glorie na jagen ... en nog een rattenval klaarzetten voor Betty :twisted: .

Hoe ze Fantasy nu gaan laten evoluren, mag ons eigenlijk niet raken. Naar skirmish, naar 40K, ... naar de vuilbak :shock: ... Ze doen maar.
GW mag echt veranderen wat het wil : als spelers ervoor kiezen om te blijven spelen volgens de oude regels omdat ze dit leuker vinden ( zoals vb woodies uitrusten met 'sprites' ) of dat spelers eigen zaken gaan uitvinden / afspreken om het spel intressanter te maken ( vb de dwergen met 'zelf uitgevonden' runes opstellen - wie durft mijn met combat runes gepimpte dwarfs aan :D ). Als spelers dat doen, mag heel GW in Nottingham op zijn hoofd staan, ... resultaat blijft. Wij ... zijn de klant. Het is niet verstandig om niet aan een vraag van de klant te voldoen. Want dan gaat klant weg.

Kort semengevat : GW mag doen wat het wil. Wij doen op onze tafel, nog altijd wat wij willen. :)

Keep em rolling.
Beardling

Return to Het Off-Topic hoekje